Stowarzyszenie Ostrowskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości zaprasza właścicieli, wspólników oraz pracowników z sektora finansowego (PKD K – działalność finansowa i ubezpieczeniowa) do udziału w projekcie dofinansowanym z Unii Europejskiej ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja i Rozwój.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji wśród 495 z 550 pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw sektora finansowego z obszaru Polski. Łącznie w Projekcie planowane jest objęcie wsparciem 550 pracowników z 225 przedsiębiorstw, spełniających kryteria udziału w projekcie, poprzez udzielenie wsparcia szkoleniowego i/lub doradczego wynikającego z rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego.
Dofinansowanie projektu: 4 245 481,65
Wartość projektu: 5 058 931,65
Uwaga
Uwaga!!! OSTATNI NABÓR!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniach od 09.05.2023 od godz. 9:00 do 15.05.2023 do godz. 15:00
lub do wyczerpania alokacji 500 tys. zł na refundację usług rozwojowych przyjmujemy wnioski do projektu: „Akademia kompetencji sektora finansowego”
W przypadku usług rozwojowych obowiązują następujące limity tj. 11.832,00 zł w przeliczeniu na jedno przedsiębiorstwo lecz nie więcej niż 4.500,00 zł na 1 uczestnika szkoleń.
Przedsiębiorstwo oddelegowuje do udziału w projekcie pracowników, którzy mogą skorzystać z max. 3 usług rozwojowych.
Ważne: Usługi, na które przedsiębiorca stara się uzyskać dofinansowanie w bieżącym naborze, nie mogą rozpoczynać się wcześniej niż 1 lipca 2023 r. i kończyć się później niż 31 sierpnia 2023 r.
Wraz z wnioskiem należy przedstawić:
- umowę o pracę pracownika kierowanego do projektu,
- a w przypadku przedsiębiorców nie mających głównego PKD z sekcji K (PKD rozpoczynające się od nr 64, 65 lub 66) należy przedstawić umowę o współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeniowy lub Finansowym wraz
z 2 fakturami z ostatniego pół roku.
W pierwszej kolejności Operator udzieli wsparcia Przedsiębiorcom, którzy:
- posiadają wiodące PKD w sekcji K – 5 pkt.
- nie korzystali ze wsparcia rozwojowego w ramach konkursu nr: POWR.02.21.00-IP.09-00-004/20 – 5 pkt
- dokonają wyboru usług w ramach Bazy Usług Rozwojowych – 3 pkt
- dokonają jednorazowo wyboru co najmniej 2 usług z Bazy Usług Rozwojowych – 3 pkt
- prowadzą działalność gospodarczą do dnia złożenia wniosku (nie wlicza się okresu zawieszenia działalności gospodarczej):
- poniżej 6 miesięcy – 1 pkt
- od 6 miesięcy do 12 miesięcy – 2 pkt
- od 1 roku do 2 lat – 3 pkt
- powyżej 2 lat do 5 lat – 4 pkt
- powyżej 5 lat – 5 pkt
- wydelegują do udziału w usłudze rozwojowej:
- kobiety – 4 pkt
- osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności – 2 pkt.
W pierwszej kolejności należy wypełnij formularz rejestracyjny na stronie: https://www.parp.gov.pl/component/site/site/formularz-zgloszeniowy-kompetencje-dla-sektorow-2, a następnie złożyć wniosek poprzez portal https://aksf.e-ocwp.pl
Po akceptacji przez Operatora w terminie 7 dni należy dostarczyć formularze zgłoszeniowe za pośrednictwem poczty lub kuriera.
Po akceptacji przez Operatora w terminie 7 dni należy dostarczyć formularze zgłoszeniowe za pośrednictwem poczty lub kuriera.
Refundacji podlegać będą:
- usługi szkoleniowe,
- usługi doradcze
wynikające z rekomendacji Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego.
Obszary tematyczne dla sektora finansowego:
- Stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa przez pracowników instytucji finansowej
- Europejski Certyfikat Bankowca EFCB 3E / Dyplomowany pracownik bankowy
- Certyfikowany Konsultant ds. Finansowych
- Europejski Asystent Inwestycyjny EFPA EIA
- Europejski Praktyk Inwestycyjny EFPA EIP
- Menedżer ds. Zarządzania Procesami i Jakością
- Strategiczne wyzwania w sektorze spółdzielczym efektywność, bezpieczeństwo i rozwój
- Profesjonalna dystrybucja produktów ubezpieczeniowych
- Budowanie i rozwój współpracy z klientem banku spółdzielczego, firmy pośrednictwa finansowego
- Wypełnianie funkcji określanej jako kluczowa w banku spółdzielczym, zgodnie z obowiązującym prawem, regulacjami i metodyką UKNF
- Zwinne zarządzanie projektami w banku spółdzielczym
- Zarządzanie ryzykami teleinformatycznymi w świetle najnowszych regulacji europejskich i polskich: Wytyczne EBA dot. ryzyka ICT oraz bezpieczeństwa (EBA, 2019)
- Stosowanie podstawowych zasad zrównoważonego finansowania ESG w praktyce finansowej
- Ochrona danych osobowych w działalności bankowej, rola i odpowiedzialność administratora oraz inspektora ochrony danych osobowych, w tym zarządzanie ryzykiem naruszeń w przedmiotowym zakresie
- Prowadzenie restrukturyzacji kredytowej klienta banku spółdzielczego w sytuacji trudnej
- Przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
- Profesjonalna sprzedaż i obsługa kredytu hipotecznego dla klienta
Poziom refundacji:
Koszty będą refundowane do wysokości 80% w ramach pomocy de minimis po przedstawieniu kompletu dokumentów. Maksymalna wysokość dofinansowania dla jednego przedsiębiorstwa wynosi 11.832 zł netto.
Jak skorzystać z dofinansowania:
- wypełnij formularz rejestracyjny na stronie https://www.parp.gov.pl/component/site/site/formularz-zgloszeniowy-kompetencje-dla-sektorow-2,
- Usługi szkoleniowo-doradcze wybierają Państwo z ogólnopolskiego portalu Baza Usług Rozwojowych (BUR): www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl.
Ważne! – Wybrane usługi muszą widnieć w Bazie jako współfinansowane z EFS (opcja wyszukiwarki). - dla każdego przedsiębiorstwa zostanie nadany login i hasło do elektronicznego systemu obsługi wniosków,
- przedsiębiorca składa elektronicznie wniosek na stronie na stronie aksf.e-ocwp.pl, który będzie dostępny w terminie ogłoszonego naboru,
- na podstawie dokumentów aplikacyjnych zweryfikowana zostanie poprawność dokumentów, potwierdzenie spełnienia kryteriów kwalifikowalności i dodatkowych punktów. Na tej podstawie zostaną stworzone listy rankingowe oraz rezerwowe w ramach każdej tury,
- podpisz umowę wsparcia,
- skorzystaj z usługi rozwojowej i zapłać fakturę
- otrzymaj zwrot do 80%
Okres trwania projektu:
01.06.2021 – 30.09.2023
Rekrutacja:
Rekrutacja do projektu prowadzona jest cyklicznie w 7 dniowych rundach, 4 razy w roku, przez cały okres realizacji Projektu lub do wyczerpania środków przeznaczonych na refundację kosztów usług rozwojowych, będących w dyspozycji Operatora.
Gdzie się zgłosić?
Stowarzyszenie Ostrowskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, ul. Szkolna 24, 63-400 Ostrów Wielkopolski.
Agnieszka Poprawa tel. 576 060 690, e-mail: agnieszka_poprawa@ocwp.org.pl
lub
Monika Krakowska tel. 577 100 223, e-mail: monika_krakowska@ocwp.org.pl
- Zał. 1 – Formularz zgłoszeniowy przedsiębiorstwa [POBIERZ]
- Zał. 2 – Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP pdf [POBIERZ]
- Zał. 2 – Oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP docx [POBIERZ]
- Zał. 3 – Formularz zgłoszeniowy właściciela pracownika [POBIERZ]
- Zał. 4 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pdf [POBIERZ]
- Zał. 4 – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis docx [POBIERZ]
- Zał. 5 – Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis [POBIERZ]