„Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej”.
Projekt pn. „E-Ostrów 2050 – Miasto Ekologiczne, Energetyczne, Ekonomiczne”
Projekt współfinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) na lata 2014-2021 oraz budżetu państwa w ramach Programu „Rozwój Lokalny”.
Cel projektu
Zrównoważony rozwój miasta w wymiarze społecznym, środowiskowym, gospodarczym oraz instytucjonalnym, który zapewni poprawę jakości życia obecnych i przyszłych mieszkańców Ostrowa Wielkopolskiego oraz poprawę dostępności usług publicznych.
Zrównoważony rozwój miasta w wymiarze gospodarczym wspiera cel pn. „Ostrów Wielkopolski miastem przedsiębiorczym” który został wyznaczony w Planie Rozwoju Lokalnego.
Osiągniecie tego celu, stanie się możliwe dzięki przygotowaniu atrakcyjnych terenów inwestycyjnych oraz rozwinięciu przedsiębiorczych postaw młodych ludzi. Chodzi o to, by Ostrów Wielkopolski stał się kwitnącą, atrakcyjną i poszukiwaną lokalizacją dla biznesu.
W ramach umowy partnerskiej z Gminą Miasto Ostrów Wielkopolski, Stowarzyszenie jest współrealizatorem przedsięwzięcia pn. „Biznes ma wielkie oczy”, w którym wykorzysta swoje doświadczenie, zasoby ludzkie, organizacyjne i techniczne do przeprowadzenia dwóch szkoleń.
- Kreowanie wizerunku firmy w social media (grupa 12 osób) -szkolenie zaplanowane na 7 – 8 czerwca 2022r. (wtorek, środa)
- Pełna księgowość (grupa 10 osób)
Więcej informacji o projekcie „E-Ostrów 2050 – Miasto Ekologiczne, Energetyczne, Ekonomiczne”
DLA KOGO?
dla 12 osób z Ostrowa Wielkopolskiego: właściciele przedsiębiorstw pracownicy firm (osoby zatrudnione na umowie o pracę)CEL SZKOLENIA
- Chcemy, by po szkoleniu uczestnicy zamienili działanie po omacku w social mediach na przemyślane działanie, które zaowocuje konkretnymi celami, istotnymi dla rozwoju firmy.
- Uczestnicy dowidzą się jakimi prawami rządzą się Facebook, Instagram i Tik Tok oraz jak działać na nich skutecznie.
- Poznają praktyczne rozwiązania dotyczące prowadzania konta, tworzenia contentu, budowania zasięgów oraz zaangażowania.
- Dowiedzą się dlaczego warto nagrywać video (…)
TERMIN
7-8 czerwca 2022r. 09:00 do 15:30PROGRAM
DZIEŃ 1
Część 1 Pomysł – działanie – wynik, czyli przygotowanie do działań w mediach społecznościowych.- Strategia działań w Social Media:
- Co to jest i dlaczego jest potrzebna?
- Jak przygotować własną strategię social media?
- Jak przełożyć strategię na styl komunikacji?
- Facebook, Instagram, Tik Tok: • Jaka jest specyfika każdego z nich? • Jakie są zależności miedzy tymi kanałami? • Jak można optymalizować swoją pracę?
- Organizacja pracy:
- Jak planować komunikację?
- Jak mieć zawsze co publikować?
- Jak bezpiecznie delegować obsługę?
- Facebook:
- Potencjał kanału i jego ograniczenia?
- Jak profesjonalnie utworzyć i prowadzić stronę firmową oraz grupę na Facebooku?
- Jakie są sposoby na organiczne zwiększanie zasięgów i zaangażowania?
- Tik Tok:
- Jak działa algorytm Tik Toka?
- Trendy – jakie poznać i jak z nich korzystać?
- Jak upiec trzy pieczenie na jednym ogniu? Wykorzystanie filmów z Tik Toka na Facebooku i Instagramie.
DZIEŃ 2
Część 1 Budowanie marki na Instagramie- Jak działa Instagram:
- Rodzaje kont na Instagramie.
- Co wiemy o algorytmie?
- Co jest ważne na Instagramie?
- Profesjonalne konto od pierwszego wrażenia: • Poprawne ustawienie konta. • Jak stworzyć przyciągające BIO? • Jak dbać o spójność i estetykę profilu?
- Publikacja postów:
- Rodzaje postów na Instagramie, omówienie najskuteczniejszych formatów.
- Tworzenie angażujących treści.
- Sposoby bezpłatnego zwiększenia zasięgu postów (hashtagi i nie tylko).
- Znaczenie formatów video:
- Stories
- Reels
- Live
- Filmy
- Jak nagrywać najbardziej popularne wideo dla marki?
- Jakie elementy powodują, że filmik ma 400% większe zasięgi w mediach.
- Jak wprowadzić kulturę wideo o swojej firmie?
- Techniczne triki nagrywania atrakcyjnych filmów promujących markę?
- Dowiesz się jak przygotować własną strategię komunikacji w social mediach.
- Poznasz praktyczne aspekty prowadzenia mediów społecznościowych.
- Poznasz specyfikę Instagrama, Facebooka oraz Tik Toka oraz wskazówki, jak działać na nich skutecznie.
- Rozwiniesz wiedzę i umiejętności dotyczącą tworzenia treści video.
SZKOLENIOWCY
Szkolenie poprowadzone będzie przez ekspertów w tej dziedzinie, osoby będące wieloletnimi praktykami, posiadające doświadczanie wynikające ze współpracy z wieloma firmami z różnych branż. Trenerzy wspierają działania firm i marek osobistych na Instagramie poprzez prowadzenie profili, doradztwo oraz szkolenia indywidualne i grupowe. Oferują pełen zakres profesjonalnych kursów z Instagrama dla biznesów i marki osobistej. Tworzą treści wideo do mediów społecznościowych. Do szkolenia dołączone są następujące bonusy:BONUSY
- Pakiet bezpieczeństwa: Materiał do samodzielnego uzupełnienia, w którym zapisujemy istotne informacje dotyczące konta na Facebooku i Instagramie Informacje te są przydatne np. w przypadku utraty konta.
- Wykaz narzędzi przydatnych do prowadzenia działań w social mediach
Przypominamy!
Szkolenie potrwa 2 dni tj. 7 i 8 czerwca 2022 r. w godzinach od 9:00 do 15:30, stacjonarnie. Osoby zainteresowane udziałem prosimy o wysłanie e-mailem formularza zgłoszeniowego na adres szkolenia@ocwp.org.pl . W odpowiedzi otrzymają Państwo potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu. Formularz zgłoszeniowy | Pobierz PDF Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń! Projekt realizowany w ramach umowy partnerskiej z Gminą Miasto Ostrów Wielkopolski pn. Biznes ma wielkie oczy…cykl reportaży połączonych z wywiadem z właścicielami ostrowskich firm. Serdecznie zapraszamy!Uwaga! Nabór 19 grudnia 2022r. od godziny 8:00!
Zapraszamy Państwa, na bezpłatne szkolenie “PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ” W czasie szkolenia, skupimy się na stworzeniu solidnych podstaw przygotowujących do pracy na stanowisku księgowy.
DLA KOGO?
dla 10 osób z Ostrowa Wielkopolskiego: właściciele przedsiębiorstw z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim, pracownicy firm (osoby zatrudnione na umowie o pracę)
CEL SZKOLENIA:
- nabycie solidnych podstaw z zakresu rachunkowości zarówno pod względem teoretycznym jak i praktycznym,
- przygotowanie do wykonywania pracy w dziale finansowo-księgowym,
- uczestnik po zakończonym szkoleniu zrozumie funkcjonowanie kont, księgowanie operacji gospodarczych,
- zapozna się z aktualnymi przepisami prawa
- pozna najważniejsze zasady dotyczące ewidencji środków trwałych, rozliczania wynagrodzeń, podatku VAT i CIT.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Akty prawne dotyczące rachunkowości (Ustawa o rachunkowości, Krajowe Standardy Rachunkowości – KSR, Międzynarodowe Standardy Rachunkowości – MSR).
- Podstawowe zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych.
- Podstawowe okresy/terminy w rachunkowości.
- Sprawozdanie finansowe – części składowe.
- Podstawowe informacje dotyczące bilansu.
- Klasyfikacja i podział aktywów.
- Klasyfikacja i podział pasywów.
- Konto księgowe, metody zapisu, sposób funkcjonowania, podział kont.
- Księgi rachunkowe.
- Typy operacji gospodarczych.
- Dowody księgowe.
- Storno księgowe.
- Księgowania operacji bilansowych.
- Sporządzanie zestawienia obrotów i sald.
- Konta pozabilansowe.
- Rachunek zysków i strat.
- Pojęcie kosztów i przychodów.
- Klasyfikacja i sposób ujmowania przychodów.
- Klasyfikacja i sposób ujmowania kosztów.
- Wynik finansowy brutto i netto, obciążenia wyniku finansowego.
- Układ rodzajowy i kalkulacyjny kosztów.
- Ewidencja środków pieniężnych – księgowanie typowych operacji:
- Operacja kasowe,
- Zaliczki pieniężne,
- Operacje bankowe.
- Przykładowe zapisy w księgach rachunkowych:
- Rozrachunki z kontrahentami,
- Ewidencja faktur kosztowych stanowiących koszt w momencie zakupu,
- Koszty zużycia materiałów i energii,
- Koszty usług obcych,
- Zakup towarów i materiałów,
- Rozchody magazynowe,
- Księgowanie operacji dotyczących sprzedaży materiałów i towarów,
- Księgowanie operacji dotyczących sprzedaży usług.
- Środki trwałe:
- Definicja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- Przyjęcie środka trwałego, ustalenie wartości początkowej,
- Klasyfikacji Środków Trwałych,
- Amortyzacja środków trwałych,
- Ulepszenie środka trwałego,
- Likwidacja środka trwałego,
- Sprzedaż środka trwałego,
- Zapisy w księgach rachunkowych,
- Leasing środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Rozliczania i ewidencja księgowa wynagrodzeń:
- Wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę,
- Rozliczenie wynagrodzenia od kwoty brutto do netto oraz narzuty kosztów pracodawcy,
- Księgowanie wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę, składek ZUS, PPK oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- Księgowanie dodatkowych składników wynagrodzenia oraz potrąceń,
- Wypłata zasiłków chorobowych,
- Księgowanie zasiłków chorobowych,
- Rozliczenie wynagrodzenia z tytułu umowy cywilno-prawnej,
- Księgowanie wynagrodzeń z tytułu umowy cywilno-prawnej składek ZUS, PPK oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,
- Rozliczenie kosztów podróży służbowych,
- Księgowanie kosztów podróży służbowych.
- Księgowanie kosztów równolegle prowadzonych w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym.
- Rozliczenia międzyokresowe kosztów.
- Rozliczenia międzyokresowe przychodów.
- Księgowanie pozostałych kosztów i przychodów operacyjnych.
- Księgowanie kosztów i przychodów finansowych.
- Naliczanie i księgowanie różnic kursowych.
- Podatek VAT:
- Najważniejsze zasady związane z rozliczaniem podatku VAT naliczonego i należnego,
- Podatnik podatku VAT, Rejestr podatników VAT tzw. „Biała lista”,
- Katalog czynności opodatkowanych podatkiem VAT, Stawki podatku VAT,
- Obowiązek podatkowy VAT, Odpłatna dostawa towarów/Odpłatne świadczenie usług,
- Dokumentacja VAT,
- Obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności,
- WNT, WDT,
- Odliczenie podatku naliczonego,
- Samochody w firmie,
- Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodów,
- Rejestry VAT,
- Rozliczanie podatku VAT naliczonego i VAT należnego w trakcie miesiąca,
- Rozliczanie podatku VAT na koniec okresu,
- „Złe długi” w VAT,
- Jednolity Plik Kontrolny,
- Rozrachunki publiczno-prawne (z tytułu VAT).
- Ewidencja kapitałów:
- Klasyfikacja kapitałów własnych i ich podział w bilansie,
- Tworzenie i zmiany w kapitale podstawowym, zapasowym i rezerwowym,
- Wynik finansowy brutto i netto,
- Rozliczenie wyniku finansowego.
- Podatek dochodowy od osób prawnych:
- Wynik finansowy bilansowy a podatkowa podstawa opodatkowania:
- Różnice trwałe (stałe) pomiędzy przychodami i kosztami według prawa bilansowego i podatkowego,
- Różnice okresowe pomiędzy wynikiem finansowym i wynikiem podatkowym,
- Zaliczki,
- Rozliczenie roczne,
- Ulga za złe długi.
- Sporządzanie sprawozdania finansowego:
- Zasady sporządzania sprawozdania finansowego,
- Inwentaryzacja,
- Wycena rozrachunków, składników aktywów trwałych i obrotowych, wycena walutowa,
- Przykładowe sprawozdanie finansowe.
- Ustalenie bilansu otwarcia i wykonanie przeksięgowań na początku roku obrotowego.
HARMONOGRAM:
- 14 styczeń 2023r. (sobota) 7 h
- 21 styczeń 2023r. (sobota) 6h
- 22 styczeń 2023r. niedziela)
- 4 luty 2023r. (sobota) 6 h
- 5 luty 2023r. ( niedziela) 6h
- 18 luty 2023r. (sobota) 6h
- 19 luty 2023r. (niedziela) 6h
- 4 marzec 2023r. (sobota) 7h
Przypominamy!
Szkolenie potrwa 50 godzin stacjonarnie.
Osoby zainteresowane udziałem prosimy o przesłanie 19.12.2022r. e-mailem formularza zgłoszeniowego na adres szkolenia@ocwp.org.pl .
W odpowiedzi otrzymają Państwo potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu.
Formularz zgłoszeniowy Pobierz Docx | Pobierz PDF
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń!
Projekt realizowany w ramach umowy partnerskiej z Gminą Miasto Ostrów Wielkopolski pn. Biznes ma wielkie oczy…cykl reportaży połączonych z wywiadem z właścicielami ostrowskich firm.
Serdecznie zapraszamy!